Saturday, September 06, 2008

Rawatan Gigi

Inilah rupa gigi saya selepas ditampal

Cantik tak gigi saya?

Sejak beberapa hari lalu saya rasa sakit gigi dan sukar untuk tidur. Semalam (5.9.2008) mak dan ayah bawa saya ke klinik gigi di Chemor untuk dapatkan rawatan. Kali pertama nak jumpa doktor gigi, hati saya berdebar-debar dan takut. Tapi bila teringat Adi dalam cerita Adi & Ayah dan Amin dalam cerita Geng Bas Sekolah yang sakit gigi sihat semula lepas jumpa doktor gigi, saya cuba kuatkan semangat. Bila sampai di sana hanya saya seorang saja yang ada, jadi terus saja dapat jumpa doktor. Lepas diperiksa doktor kata tak perlu cabut sebaliknya dia hanya akan tampal saja gigi yang berlubang. Mula-mula saya relak saja, tapi bila doktor mula bersihkan gigi, saya tak dapat tahan lagi lalu sayapun menangis kerana takut dan sakit. Akhirnya kerja menampal gigipun selesai dan saya dibenarkan pulang. Sekarang gigi saya tak sakit lagi.

No comments: