Wednesday, December 01, 2004

Usia 10 Bulan

Dalam bulan kesepuluh, aku dah pandai merangkak, tak main dah menjulur-julur tu. Aku juga dah berdiri dengan lebih stabil dan berjalan sambil menyusur dinding atau kerusi.
Dari segi verbal, ada peningkatan sikit dalam mengeluarkan bunyi-bunyi seperti ma, mak, e mak; ka ka, ka kak, kakoi; pa pa, o pa, o pah, ketawa dan mengangis.
Makanan harian ialah susu Bebelac (cuba minum susu Nespray tapi sakit perut, cirit), nasi kanji bersayur, Rx Water dan apa-apa sajalah yang disuap.
Sakit angin pasang tak sembuh lagi, kalau menangis atau meneran mesti keluar punyer. Kelam kabut la ayah sapu minyak urut, baru lega sikit.
Aku seronok kalau ayah bawa jalan-jalan kat luar, boleh tengok air hujan, ayam, kucing, anjing dan lain-lain. Pokok-pokok yang menghijau kat luar rumah tu menyegarkan mata memandang sambil mendengar siulan burung dan kokokan ayam jantan.

2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Bulan November 2004 ni aku kena demam ruam atau demam campak. Habis berbintik-bintik merah seluruh badan. Apa lagi, merengek-rengek la siang malam, tak senang tidur mak dan ayah melayan aku.